ZMIANY TEMATYCZNE

Gdy podawanie materiału trwa dłużej i zawiera kilka zasadniczych elementów, skuteczni nauczyciele korzystają z markerów słownych i wypowiedzi uprzedzających o zmianie metodycznej, po to żeby pomóc uczniom uchwycić sprawy zasadnicze i przechodzić od jednego fragmentu lekcji do następnego. Markery werbalne informują ucznia, co jest istotne: „To jest główna sprawa, o której próbuję wam powiedzieć, „Zapamiętajcie to, proszę”, „Najważniesze z tego do zapamięta­nia jest…”. Czasami posługujemy się wypowiedziami informującymi o zmianie meto­dycznej, które zwracają uwagę uczniów na ważne kwestie: „Nim przejdę do następnego punktu, podsumuję najważniejsze wiadomości”.

Znalazłeś się tutaj dzięki poniższej frazie kluczowej:

Cześć, tu Dawid i jestem twórcą tego bloga. Znajduje się tu tematyka techniczna, ale myślę, że każdy znajdzie coś dla siebie. Zdecydowanie zapraszam do lektury wpisów i zostawienie oceny w komentarzu 🙂
Wszelkie prawa zastrzeżone (C)