Z WIĘKSZĄ PEWNOŚCIĄ

Z jeszcze większą pewnością możemy sądzić, że sprawdzian jest rzetelny, jeśli ta sama grupa wykonuje go dwukrotnie w odstępie tygodnia i za każdym razem kolejność uczniów w grupie pod względem uzyskanych punktów jest zbliżona. Wynik pomiaru wiedzy lub danej cechy ucznia uzyskany dzięki rzetelnemu sprawdzianowi nie zmienia się mimo upływu czasu. Rzetelny sprawdzian dostarcza nauczycielo­wi dokładnych i pewnych informacji, nie możemy jednak oczekiwać, że informacje uzyskane na podstawie jednego tylko sprawdzianu będą bez za­rzutu. Uczniowie mogą zgadywać odpowiedzi, nauczyciel pomylić się w licze­niu, uczeń może mieć lepszy lub gorszy dzień. Stąd możliwość zafałszowania informacji, niedostatecznej stałości i rzetelności wyników. Niżej opiszemy procedury podnoszenia wartości sprawdzianu.

Cześć, tu Dawid i jestem twórcą tego bloga. Znajduje się tu tematyka techniczna, ale myślę, że każdy znajdzie coś dla siebie. Zdecydowanie zapraszam do lektury wpisów i zostawienie oceny w komentarzu 🙂
Wszelkie prawa zastrzeżone (C)