WYRASTAJĄC Z PSYCHOLOGII POZNAWCZEJ

Wyrastające z psychologii poznawczej zasady nauczania podającego przy­dają się nauczycielom z czterech powodów. Po pierwsze, warto wiedzieć, że wiedza ludzi jest zorganizowana i ustrukturowana wokół podstawowych pojęć i idei scalających, aczkolwiek u każdego człowieka struktura wiedzy na jakiś temat jest odmienna. Po drugie, możliwości ucznia, aby nauczyć się nowego materiału, zależą od jego wiedzy uprzedniej i istniejących już w jego umyśle struktur poznawczych. Po trzecie, aby pomóc uczniom przyswoić nową wiedzę, nauczyciel powinien przede wszystkim rozumnie i zręcznie nadać organizację materiałowi nauczania, następnie zapewnić wstępne upo­rządkowanie materiału, które pozwoli nawiązać do wiedzy ucznia i dokonać integracji nowej wiedzy z już istniejącą, a na koniec wyposażyć uczniów w sygnały (komendy) pozwalające wydobyć z pamięci trwałej potrzebne wiadomości i przenieść do pamięci czynnej. Wreszcie trzeba zapamiętać, że pod wpływem nowych wiadomości struktury poznawcze ulegają zmianom tym samym stają się fundamentem dla nowych struktur poznawczych.

Cześć, tu Dawid i jestem twórcą tego bloga. Znajduje się tu tematyka techniczna, ale myślę, że każdy znajdzie coś dla siebie. Zdecydowanie zapraszam do lektury wpisów i zostawienie oceny w komentarzu 🙂
Wszelkie prawa zastrzeżone (C)