WYRASTAJĄC Z PSYCHOLOGII POZNAWCZEJ

Wyrastające z psychologii poznawczej zasady nauczania podającego przy­dają się nauczycielom z czterech powodów. Po pierwsze, warto wiedzieć, że wiedza ludzi jest zorganizowana i ustrukturowana wokół podstawowych pojęć i idei scalających, aczkolwiek u każdego człowieka struktura wiedzy na jakiś temat jest odmienna. Po drugie, możliwości ucznia, aby nauczyć się nowego materiału, zależą od jego wiedzy uprzedniej i istniejących już w jego umyśle struktur poznawczych. Po trzecie, aby pomóc uczniom przyswoić nową wiedzę, nauczyciel powinien przede wszystkim rozumnie i zręcznie nadać organizację materiałowi nauczania, następnie zapewnić wstępne upo­rządkowanie materiału, które pozwoli nawiązać do wiedzy ucznia i dokonać integracji nowej wiedzy z już istniejącą, a na koniec wyposażyć uczniów w sygnały (komendy) pozwalające wydobyć z pamięci trwałej potrzebne wiadomości i przenieść do pamięci czynnej. Wreszcie trzeba zapamiętać, że pod wpływem nowych wiadomości struktury poznawcze ulegają zmianom tym samym stają się fundamentem dla nowych struktur poznawczych.

Znalazłeś się tutaj dzięki poniższej frazie kluczowej:

Cześć, tu Dawid i jestem twórcą tego bloga. Znajduje się tu tematyka techniczna, ale myślę, że każdy znajdzie coś dla siebie. Zdecydowanie zapraszam do lektury wpisów i zostawienie oceny w komentarzu 🙂
Wszelkie prawa zastrzeżone (C)