WSTĘPNE UPORZĄDKOWANIE

Jak mieliśmy już w tym rozdziale okazję stwierdzić, Ausubel uznaje, że dzięki wstępnemu uporządkowaniu (czynnik poprzedzający organizujący ma­teriał) wiadomości nabierają dla ucznia znaczenia (sensu). Według Ausubela czynnik organizujący materiał ma postać wypowiedzi nauczyciela bezpośred­nio poprzedzającej prezentację materiału nauczania. Treść tych wypowiedzi  jest bardziej ogólna od następujących po niej wiadomości. Niżej zdefiniujemy dokładnie wstępne uporządkowanie, tutaj dodajmy tylko, że wstępne uporządkowanie, tak jak nastawienie, pomaga uczniom wykorzystać wiedzę uprzednią, lecz w większym stopniu uwzględnia mające pojawić się wiadomości i wyraźniej służy jako punkt wyjścia do ucze­nia się.

Znalazłeś się tutaj dzięki poniższej frazie kluczowej:

Cześć, tu Dawid i jestem twórcą tego bloga. Znajduje się tu tematyka techniczna, ale myślę, że każdy znajdzie coś dla siebie. Zdecydowanie zapraszam do lektury wpisów i zostawienie oceny w komentarzu 🙂
Wszelkie prawa zastrzeżone (C)