WSTAWKI BALETOWE

Pomimo wszelkich różnic teatr tych szkół wykazuje istotne podobień­stwa z jezuickim, a przede wszystkim budujący repertuar tworzony przez profesorów. To samo można powtórzyć o teatrze pijarskim i jeszcze późniejszym, bazyliańskim. Najmłodszy był teatr teatynów, powstały w Warszawie za Augusta III, znany z tego, że liczył do swych aktorów później­szego króla, Stanisława Poniatowskiego. Od początków XVIII w. zaznacza się w teatrze szkolnym wpływ reformy, jakiej dokonali u siebie jezuici francuscy. Pojawiają się tragedie w całości napisane po polsku, respektujące w pewnej mierze prawidła francuskiego klasycyzmu. W intermediach widzimy wstawki baletowe. Nowości te były po­dyktowane rywalizacją z teatrem świeckim, sta­nowiły kolejny etap w przejmowaniu z rąk prze­ciwnika różnych jego atutów. 

Znalazłeś się tutaj dzięki poniższej frazie kluczowej:

Cześć, tu Dawid i jestem twórcą tego bloga. Znajduje się tu tematyka techniczna, ale myślę, że każdy znajdzie coś dla siebie. Zdecydowanie zapraszam do lektury wpisów i zostawienie oceny w komentarzu 🙂
Wszelkie prawa zastrzeżone (C)