WIEDZA PROCEDURALNA

Wiedza proceduralna w przypadku pojęcia określa zdolność ucznia do wykorzystywania pojęcia dla dokonywania rozróżnień. Wymaga to posługi­wania się cechami definicyjnymi w celu porównywania danego pojęcia z in­nymi pojęciami podobnymi, ale odmiennymi, i przeciwstawiania ich sobie. Wiedza proceduralna dotycząca pojęcia mężczyzny pozwoli porównać je z podobnymi pojęciami, jak na przykład: „kobieta”, „dziewczynka”, „chło­piec”, „starzec”, „młodzieniec”, „wysoki mężczyzna”.Żeby uchwycić różnice między wiedzą konceptualną a proceduralną, po­wróćmy do pojęcia „trójkąt równoboczny”. Opanowywanie tego pojęcia wymaga zarówno przyswojenia wiedzy konceptualnej, jak i ukształtowania wiedzy proceduralnej.

Znalazłeś się tutaj dzięki poniższej frazie kluczowej:

Cześć, tu Dawid i jestem twórcą tego bloga. Znajduje się tu tematyka techniczna, ale myślę, że każdy znajdzie coś dla siebie. Zdecydowanie zapraszam do lektury wpisów i zostawienie oceny w komentarzu 🙂
Wszelkie prawa zastrzeżone (C)