UPRZEDZENIA

Z własnych uczniowskich przeżyć pamiętamy, jak ważne może okazać się dla nauczyciela, by uczniowie uważali go za sprawiedliwego i bezstronnego. Nie mieć uprzedzeń to wielka zaleta, zwłaszcza gdy trzeba ocenić osiągnięcia uczniów i wystawić ocenę. Uprzedzenia nauczycieli stanowią od dawna przedmiot licznych badań. Do najbardziej interesujących należą badania opisane przez Starcha i Elliota (1912, 1913). Ukazują one subiektywizm nauczycieli oceniających wypracowania. W pierwszej kolejności badacze przedstawili do oceny nauczycielom angielskiego z rozmaitych szkół uczniow­skie wypracowania. Potem o ocenę prosili nauczycieli historii i matematyki. Jak się okazało, nauczyciele opierali się na rozmaitych kryteriach, w rezulta­cie więc liczba punktów przyznawana danemu wypracowaniu różniła się bardzo.

Znalazłeś się tutaj dzięki poniższej frazie kluczowej:

Cześć, tu Dawid i jestem twórcą tego bloga. Znajduje się tu tematyka techniczna, ale myślę, że każdy znajdzie coś dla siebie. Zdecydowanie zapraszam do lektury wpisów i zostawienie oceny w komentarzu 🙂
Wszelkie prawa zastrzeżone (C)