UNOSZĄCE SIĘ DWIE KURTYNY

Jedna po drugiej unoszą się dwie kurtyny, uka­zuje się pejzaż rozległy i rozkoszny, tutto vago e delizioso. Personifikacja Afryki siedzi na sło­niu, dokoła jej czterej synowie, wszyscy się skarżą na swój los, tureckich niewolników, i zwracają się o pomoc do króla. Następnie otwiera się prospekt ukazując dwanaście baletnic w czarnych maskach, z czaraozłocistymi pochodniami w rę­kach. Dziewczęta zstępują po stopniach wysłanych białym adamaszkiem na salę i tańczą tuż przed tronem. Za ich przykładem cały dwór rusza w ta­niec, uprzednio wyćwiczony i nawet kolorystycznie zharmonizowany z baletem; dworki też mają strój „murzyński” ze złotymi kwiatami i czarne maski na twarzach. A kiedy się skończy to zagar­nięcie widowni przez teatr, baletnice wracają na scenę i tam znikają.

Znalazłeś się tutaj dzięki poniższej frazie kluczowej:

Cześć, tu Dawid i jestem twórcą tego bloga. Znajduje się tu tematyka techniczna, ale myślę, że każdy znajdzie coś dla siebie. Zdecydowanie zapraszam do lektury wpisów i zostawienie oceny w komentarzu 🙂
Wszelkie prawa zastrzeżone (C)