TRAFNY SPRAWDZIAN

Sprawdzian jest trafny, kiedy rzeczywiście mierzy to, co jest przedmiotem naszego zainteresowania. Na przykład sądzimy, że sprawdzian mierzy stosu­nek uczniów do matematyki, a tymczasem mierzy on stosunek do nauczycie­la, który uczy ich matematyki; jest zatem nierzetelny. Oczywiście, jeżeli sprawdzian nie mierzy tego, co powinien, dostarcza informacji bezwartoś­ciowych dla nauczyciela, który chciałby na podstawie uzyskanych danych podejmować decyzje. Jak zobaczymy, można wpłynąć na to, by trafność sprawdzianów i testów nauczycielskich była większa.

 

Znalazłeś się tutaj dzięki poniższej frazie kluczowej:

Cześć, tu Dawid i jestem twórcą tego bloga. Znajduje się tu tematyka techniczna, ale myślę, że każdy znajdzie coś dla siebie. Zdecydowanie zapraszam do lektury wpisów i zostawienie oceny w komentarzu 🙂
Wszelkie prawa zastrzeżone (C)