TRAFNE PRZYKŁADY

Prace Brunera i innych autorów pokazały, jak istotne jest właściwe przed­stawianie na lekcji przykładów i nieprzykładów. Ale co można powiedzieć samych przykładach? Czym się powinny charakteryzować, jak je wybierać, wykorzystać?Najogólniej, wybierając wstępne przykłady, należy brać pod uwagę, na ile znan:; są one uczniom. Nim uczniowie będą gotowi do rozważania przy­kładów nietypowych, należy dobrze ich zapoznać z przykładami typowymi. Zwykle uczniom łatwiej przychodzi rozpoznać pojęcie, jeśli posługujemy się podobnymi do niego przykładami, niż wtedy, gdy przykłady te są bardzo odległe. Jeśli dla nauczenia pojęcia „ptak” wybieramy jako trafny (najlepiej znany)

Znalazłeś się tutaj dzięki poniższej frazie kluczowej:

Cześć, tu Dawid i jestem twórcą tego bloga. Znajduje się tu tematyka techniczna, ale myślę, że każdy znajdzie coś dla siebie. Zdecydowanie zapraszam do lektury wpisów i zostawienie oceny w komentarzu 🙂
Wszelkie prawa zastrzeżone (C)