STRUKTURA ŚRODOWISKA DYDAKTYCZNEGO

Korzystając z rozeznania w przygotowaniu i doświadczeniach uczniów, wybiera trafne przykłady i nieprzykłady pojęcia. W wielu momentach lekcji rola nauczyciela sprowadza się do reagowania na pomysły i sądy uczniów, zachęcania ich do aktywności i wspierania rozwoju uczniowskich umiejętności rozumowania. Prócz tego nauczycielowi przypada obowiązek sprawdzania, czy uczniowie rozumieją materiał, i ułatwienia im rozpoznania własnych procesów poznawczych. Podobnie jak w modelu nau­czania podającego, opisanym w rozdziale poprzednim, od uczniów wymaga się bacznej i ciągłej uwagi. W trakcie lekcji nie ma miejsca na pogaduszki z sąsiadem, odrabianie zadań na następną lekcję ani na cokolwiek innego, co mogłoby odciągnąć uwagę ucznia od przebiegu lekcji.

 

Znalazłeś się tutaj dzięki poniższej frazie kluczowej:

Cześć, tu Dawid i jestem twórcą tego bloga. Znajduje się tu tematyka techniczna, ale myślę, że każdy znajdzie coś dla siebie. Zdecydowanie zapraszam do lektury wpisów i zostawienie oceny w komentarzu 🙂
Wszelkie prawa zastrzeżone (C)