SPRAWDZIANY I STOPNIE

Podstawowym elementem w ocenianiu uczniów są sprawdziany, w tym testy, które nauczyciel opracowuje i których używa. Konstruowanie dobrych sprawdzianów wymaga zarówno umiejętności, jak i pełnego zaangażowania.Na następnych stronach prezentujemy ogólne zasady, na których może się oprzeć początkujący nauczyciel, układając sprawdziany.Gronlund proponuje sześć zasad, którymi powinien kierować się nauczy­ciel, kiedy projektuje system kontroli i tworzy własne testy. Niżej przed­stawiamy te zasady w skrócie i w zmniejszonej o jedną liczbie.Często słyszy się narzekania uczniów, że sprawdzian nie objął tego, „co przerabialiśmy w klasie”. Mówią tak uczniowie, którzy z jakichś powodów uważają, że zostali ocenieni niesprawiedliwie. Dlatego pierwsza zasada Gron- lunda powiada, że sprawdzian ma dotyczyć celów uczenia się oznajmionych wcześniej uczniom.

Znalazłeś się tutaj dzięki poniższej frazie kluczowej:

Cześć, tu Dawid i jestem twórcą tego bloga. Znajduje się tu tematyka techniczna, ale myślę, że każdy znajdzie coś dla siebie. Zdecydowanie zapraszam do lektury wpisów i zostawienie oceny w komentarzu 🙂
Wszelkie prawa zastrzeżone (C)