ROZPOZNANIE WIEDZY UPRZEDNIEJ UCZNIÓW

O    tym, jakie wiadomości podawać, nauczyciel decyduje na podstawie swej znajomości istniejących struktur poznawczych uczniów i ich wiedzy uprzedniej na dany temat. I w tym przypadku nie ma prostych reguł i łat­wych recept, jak to robić. Z tego, co wiadomo, można jednak wyprowadzić pewne praktyczne wskazówki, można też przejąć od doświadczonych nauczy­cieli pewne sposoby postępowania oparte w jakiejś mierze na intuicji.Struktury poznawcze. Aby uczynić nowy materiał znaczącym dla uczniów, nauczyciel musi znaleźć drogi powiązania go z tym, co uczniowie już wiedzą. Właśnie z tego, co uczniowie wiedzą na jakiś temat, wynika, które z nowych pojęć są potencjalnie znaczące.

Znalazłeś się tutaj dzięki poniższej frazie kluczowej:

Cześć, tu Dawid i jestem twórcą tego bloga. Znajduje się tu tematyka techniczna, ale myślę, że każdy znajdzie coś dla siebie. Zdecydowanie zapraszam do lektury wpisów i zostawienie oceny w komentarzu 🙂
Wszelkie prawa zastrzeżone (C)