PRZYSTOSOWANIE ZADAŃ

Nauczyciele postępujący zgodnie z pro­cedurą oceniania całościowego zaczynają zwykle od przejrzenia wszystkich prac, z których wybierają prace wzorcowe bardzo złe, przeciętne i doskonałe. Prace te następnie służą jako model do oceniania prac innych uczniów. Niektórzy wzbogacają procedurę o jeden jeszcze element: przejrzane prace rozkładają na oddzielne pliki według stopni. Potem uważnie czytają każdy plik osobno, aby sprawdzić, czy pierwsze wrażenie było trafne, i porównać prace w obrębie każdego pliku.Przystosowanie zadań do takiej procedury, a później sama procedura to zajęcie trudne i pracochłonne. Niemniej trzeba uwzględnić fakt, że zadania- -rozprawki to najlepszy sposób sprawdzania skomplikowanych umiejętności i procesów poznawczych ucznia. Czynnik subiektywizmu uprzykrza nauczy­cielowi ocenianie zadań-rozprawek, ale, jak pokazaliśmy, są sposoby, by w znacznym zakresie poradzić sobie z tym.

Cześć, tu Dawid i jestem twórcą tego bloga. Znajduje się tu tematyka techniczna, ale myślę, że każdy znajdzie coś dla siebie. Zdecydowanie zapraszam do lektury wpisów i zostawienie oceny w komentarzu 🙂
Wszelkie prawa zastrzeżone (C)