PODAWANIE MATERIAŁU

Podobnie jak w przypadku prezentacji celów lekcji dobrze jest przedstawiać uporządkowanie wstępne w formie pisanej — na tablicy, na arkuszu papieru lub skorzystać z rzutnika pisma. Najważniejsze, żeby uczniowie je zrozumieli. Uporządkowanie wstępne jest w takim samym stop­niu przedmiotem nauczania jak następujące po nim wiadomości, musi zatem być podane jasno i wyraźnie. Przeszliśmy do trzeciej fazy modelu nauczania podającego. Przypomnijmy sobie, jak ważne jest, aby nauczyciel nadał materiałowi nauczania możliwie najprostszą i najbardziej jasną formę, uwzględniając przy tym zasady mocy i ekonomiczności. Potem sprawą kluczową staje się efektywne podanie mate­riału z wcześniej ustaloną strukturą; żeby tak się stało, trzeba zwrócić uwagę na klarowność, łączniki, połączenie reguła — przykład — reguła, zmiany me­todyczne i zapał.

Znalazłeś się tutaj dzięki poniższej frazie kluczowej:

Cześć, tu Dawid i jestem twórcą tego bloga. Znajduje się tu tematyka techniczna, ale myślę, że każdy znajdzie coś dla siebie. Zdecydowanie zapraszam do lektury wpisów i zostawienie oceny w komentarzu 🙂
Wszelkie prawa zastrzeżone (C)