GŁOŚNE BADANIA

Pokazują to głośne badania (Naftulin i in 1973), w których obdarzony charyzmą wykładowca wygłosił zajmujący, ale po­zbawiony rzeczywistej treści wykład i otrzymał doskonałe oceny ze strony słuchaczy. „Aktorski” sposób podawania niekoniecznie prowadzi do opano­wania ważnych wiadomości. Chociaż warto podawać materiał interesująco i ożywczo, początkujący nauczyciel, któremu umiejętności takie dopisały, powinien zastanowić się nad pewną przestrogą. Zbyt wiele teatru w nauczaniu odciąga w rzeczywistości uczniów od zasadniczych treści, które nauczyciel próbuje przekazać, i kieruje ich uwagę na atrakcyjne elementy nauczania. To nie znaczy wcale, że nauczyciel nie powinien wykazywać przejęcia tematem i lekcją. Bardzo cien­ka linia oddziela nauczyciela, który posługuje się dowcipem, fabułą i (demon­strowaniem zapału w celu wywołania lepszego zrozumienia tego, co najważ­niejsze, od nauczyciela, który robi to samo dla rozrywki uczniów.

Znalazłeś się tutaj dzięki poniższej frazie kluczowej:

Cześć, tu Dawid i jestem twórcą tego bloga. Znajduje się tu tematyka techniczna, ale myślę, że każdy znajdzie coś dla siebie. Zdecydowanie zapraszam do lektury wpisów i zostawienie oceny w komentarzu 🙂
Wszelkie prawa zastrzeżone (C)