EKONOMICZNOŚĆ

W bibliotekach pedagogicznych nietrudno o takie ma­teriały. W obu przypadkach — kiedy dobiera się treść samodzielnie i kiedy korzysta z cudzych wzorów — warto wziąć pod uwagę kilka zasad doboru treści dla jednej lekcji podającej lub dla serii takich lekcji. Zaobserwowano, że w większości przypadków nauczy­ciele podają wiadomości w nadmiarze i że zbyt dużo ich nie ma związku z tematem. W takim chaosie informacyjnym uczniom trudno nauczyć się tego, co naprawdę ważne. Bruner (1960), nie tylko zresztą on, zachęca nauczycieli, aby podając i objaśniając materiał, kierowali się zasadą ekono- miczności. Chodzi o to, żeby nie gromadzić naraz zbyt wielu informacji żeby w trakcie podawania materiału dokonywać co pewien czas podsumo­wania węzłowych elementów treści.

Znalazłeś się tutaj dzięki poniższej frazie kluczowej:

Cześć, tu Dawid i jestem twórcą tego bloga. Znajduje się tu tematyka techniczna, ale myślę, że każdy znajdzie coś dla siebie. Zdecydowanie zapraszam do lektury wpisów i zostawienie oceny w komentarzu 🙂
Wszelkie prawa zastrzeżone (C)