EGZAMINOWANIE

Równie ważne jak wybór rodzaju sprawdzianu są warunki, w których uczniowie podejmują sprawdzian. I w tym przypadku, jak w każdym innym momencie procesu dydaktycznego, ważne jest przygotowanie klasy i zastoso­wanie odpowiednich procedur. Chodzi o to, żeby wykonywanie sprawdzianu mniej stresowało uczniów, a ich praca była bardziej wydajna. Z doświadczeń skutecznych nauczycieli wynikają następujące rady.Poszukuj dróg przeciwdziałania lękowi egzaminacyjnemu. Lekkie pod­ekscytowanie w chwili przystępowania do sprawdzianu jest czymś normal­nym, a nawet pożytecznym. Wielu jednak uczniów, więcej niż na ogół sądzą nauczyciele, doświadcza wówczas lęku, który sprawia, że wypadają na eg­zaminie gorzej, niżby mogli. Skuteczny nauczyciel dostrzega takich uczniów i na różne sposoby pomaga im pozbywać się lęku.

Znalazłeś się tutaj dzięki poniższej frazie kluczowej:

Cześć, tu Dawid i jestem twórcą tego bloga. Znajduje się tu tematyka techniczna, ale myślę, że każdy znajdzie coś dla siebie. Zdecydowanie zapraszam do lektury wpisów i zostawienie oceny w komentarzu 🙂
Wszelkie prawa zastrzeżone (C)