CZTERY TYPY OBOK SIEBIE

Na tym można już zamknąć przegląd najważ­niejszych typów teatru, jakie na pewno lub prawdo­podobnie poznała Polska do poł. XVI wieku. Wyliczmy je jeszcze raz w kolejności, w jakiej je omawialiśmy. Wyliczenie to przypomina, że cały rozwój polskiego misterium do chwili ogłoszenia Historyji (ok. 1580) przyjmuje się na prawach hipotezy. Mamy jednak powody, aby przy takim ujęciu obstawać. Polski teatr misteryjny był przypuszczalnie starszy od pierwszych poczynań humanistów. Wcześniejsza od nich była też przypuszczalnie scenka komiczna odgrywana w języku polskim. W pierwszej połowie XVI w. wszystkie cztery typy utrzymywały się prawdopodobnie obok sie­bie.

Znalazłeś się tutaj dzięki poniższej frazie kluczowej:

Cześć, tu Dawid i jestem twórcą tego bloga. Znajduje się tu tematyka techniczna, ale myślę, że każdy znajdzie coś dla siebie. Zdecydowanie zapraszam do lektury wpisów i zostawienie oceny w komentarzu 🙂
Wszelkie prawa zastrzeżone (C)