CZĘSTE SPRAWDZANIE

Są nauczyciele, którzy ze sprawdzaniem postępów uczniów czekają aż do końca jednostki tematycznej. Z dwóch powodów lepiej jest przeprowadzać sprawdziany częściej. Po pierwsze, częste sprawdziany zmuszają uczniów do nadążania za materiałem nauczania i dostarczają informacji zwrotnej o tym, jak im idzie nauka. Po drugie, nauczyciel uzyskuje informację zwrotną, jak postępuje praca uczniów w najistotniejszych kwestiach, co umożliwi mu powtórzenie niektórych partii materiału, jeśli postępy są niezadowalające. Bez względu na to, który z dwu sposobów oceniania wybierze nauczyciel, powinien on przygotować pisemny opis zastosowanej procedury i w przy­stępnej formie objaśnić ją rodzicom i uczniom. Zdejmując z oceniania otocz­kę tajemnicy, pomoże się uczniom osiągnąć to właśnie, czego się od nich oczekuje, i skłoni się do uznania ocen za sprawiedliwe.

Znalazłeś się tutaj dzięki poniższej frazie kluczowej:

Cześć, tu Dawid i jestem twórcą tego bloga. Znajduje się tu tematyka techniczna, ale myślę, że każdy znajdzie coś dla siebie. Zdecydowanie zapraszam do lektury wpisów i zostawienie oceny w komentarzu 🙂
Wszelkie prawa zastrzeżone (C)