CORAZ WIĘCEJ SZKÓŁ

Coraz więcej szkół i nauczycieli posługuje się testami kryterialnymi, gdyż lepiej służą one diagnozowaniu trudności w nauce i oszacowaniu, w jakim zakresie osiągane są cele postawione przed daną szkołą lub okręgiem szkolnym.Nauczyciele powinni umieć wyjaśnić prosto i uczciwie rezultaty zarówno testów różnicujących, jak i kryterialnych. Muszą być przygotowani, że trzeba będzie przejrzeć z uczniami wyniki testu, wytłumaczyć rezultaty rodzicom lub zinterpretować wyniki testu opublikowane w gazecie. Uczniowie i# rodzice powinni zdawać sobie sprawę, że pojedynczy test nie mierzy naraz wszy­stkich zdolności ucznia, a mimo to rezultaty testów standaryzowanych po­służą jako podstawa decyzji, które mogą wpłynąć na życie ucznia.W różnych środowiskach trzeba mówić o mocnych i słabych stronach rozmaitych programów testowania oraz o założeniach, na których wspierają się testy standaryzowane.

Znalazłeś się tutaj dzięki poniższej frazie kluczowej:

Cześć, tu Dawid i jestem twórcą tego bloga. Znajduje się tu tematyka techniczna, ale myślę, że każdy znajdzie coś dla siebie. Zdecydowanie zapraszam do lektury wpisów i zostawienie oceny w komentarzu 🙂
Wszelkie prawa zastrzeżone (C)