CELOWE UŻYCIE KONTRASTÓW

Autor miał wyobraźnię malarską, znał efekt, jaki wywołuje odsłonięcie wyrazistego obrazu. W scenie potępienia Grzesznika każe zapalić gorzałkę z solą w dużej donicy. Grzesznik pochyla się nad nią w chwili odsłonięcia kurtyny, tak że widzom nagle pojawia się jego twarz w świetle płomieni. Celowe i wystudiowane jest użycie kontrastów.Kiedy diabli ściągają Grzesznika do podscenia, „w łańcuchy brząkać będą: ognie wybuchać po­winny — a wtem cicho, jakby uciął”. Żałosna skar­ga potępionego rozlega się w zupełnej pustce i ci­szy — „powinno tu już być cichusińko, zasuną firanki i przegrają”.Postaci alegoryczne mieniły się w Utarczce od złota i jedwabi. Grzesznik, początkowo „po chudopacholsku”, po zawarciu paktu ze Światem zmieniał kostium. Stroju liturgicznego nie ma.

Znalazłeś się tutaj dzięki poniższej frazie kluczowej:

Cześć, tu Dawid i jestem twórcą tego bloga. Znajduje się tu tematyka techniczna, ale myślę, że każdy znajdzie coś dla siebie. Zdecydowanie zapraszam do lektury wpisów i zostawienie oceny w komentarzu 🙂
Wszelkie prawa zastrzeżone (C)